К О Н К
К О Н К У Р С И
У Р С И
активан
Рок:   03.12.2025.

КОНКУРС РАЗВОЈ ЕВРОПСКИХ ГРУПНИХ ПРОЈЕКАТА (SLATE) 2026

Шта се подржава конкурсом?

Конкурс подржава развој најмање три, а највише пет аудиовизуелних дела (играни филм, анимација, креативни документарни филм) од стране независних европских продукцијских кућа. Подршка је усмерена на пројекте са високим креативним и културним вредностима, као и потенцијалом за прекограничну експлоатацију.

Продукцијске куће могу, као додатну опцију, укључити кратки филм у оквиру слејта, који ће режирати млади таленти. Кратки филм мора да подржи аутора нап почетку каријере и да траје до 20 минута.

Пројекти треба да укључују стратегије за маркетинг и дистрибуцију од самог почетка развоја, како би се повећао њихов потенцијал за достизање европске и међународне публике. Циљ је и јачање конкурентности и иновационог капацитета компанија, као и подстицање европске и међународне копродукције/заједничког развоја.

Шта су основни услови?

На овом конкурсу можете поднети највише један предлог пројекта. Ако сте већ добили средства за позиве за European slate development (CREA-MEDIA-2025-DEVSLATE) или European mini-slate development (CREA-MEDIA-2025-DEVMINISLATE), не можете се пријавити на овај позив (CREA-MEDIA-2026-DEVSLATE).

Пројекти треба да укључују адекватне стратегије за одрживост, родну равноправност, инклузију и разноликост. Пројекти који садрже расистички или порнографски материјал, као и промотивни радови, нису подобни за подршку. Додатно, неприхватљиви пројекти су: live recordings, TV игре/талк/куварске/магазин/ријалити и „how-to“ емисије; туристички и „making-of“ документарци, извештаји, животињске репортаже, вести и „доку-соапови“; институционалне продукције; музички спотови; видео-игре, e-books и интерактивне књиге; студентски и матурски филмови.

Више информација о условима за конкурисање је доступно у распису конкурса, као и на Funding and Tenders Opportunity порталу.

Ко може да се пријави?

Независне европске продукцијске компаније које могу да развију слејт од три до пет аудиовизуелних дела намењених за биоскопску дистрибуцију, телевизијско емитовање или дигиталне платформе. Пријаве морају укључити стратегије за јачање конкурентности продукцијске куће и осигурати улагање у развојну фазу пројекта.

Компанија мора да покаже недавна искуства у продукцији међународно дистрибуираних дела (најмање два дела од 2019. која су комерцијално дистрибуирана у најмање три стране земље). Први дан главног снимања сваког пројекта у слејту мора бити планиран најмање 10 месеци после рока за предају пријава.

Који је рок за пријаву?

Крајњи рок за пријаву је 3. децембар 2025. године у 17:00 (CET). Предлози пројеката биће евалуирани у периоду децембар 2025 – април 2026. год, док ће информација о резултатима конкурса бити објављена у мају 2026. године. Поптисивање уговора о финансирању очекује се до августа 2026. године.

Колико средстава је на располагању?

Буџет конкурса износи 21.000.000 евра. 

Тражени износ по пројекту: од 90.000 до 510.000 EUR. Додељени грант може бити нижи од траженог.

Грант је паушалног типа (lump sum) — исплаћује се фиксан износ, не директно у вези са стварним трошковима, и то:

  • Анимација (one-off): 55.000 EUR

  • Анимација (серија): 60.000 EUR

  • Креативни документарни (one-off): 30.000 EUR

  • Креативни документарни (серија): 35.000 EUR

  • Фикција (one-off) са продукционим буџетом ≤ 5M: 45.000 EUR

  • Фикција (one-off) са продукционим буџетом > 5M: 60.000 EUR

  • Фикција (серија) са продукционим буџетом ≤ 5M: 55.000 EUR

  • Фикција (серија) са продукционим буџетом > 5M и ≤ 20M: 75.000 EUR

  • Фикција (серија) са продукционим буџетом > 20M: 100.000 EUR

  • Кратки филм: 10.000 EUR

Како вам можемо помоћи?

Тим МЕДИА Деска Србија пружа бесплатну подршку у припреми конкурсне пријаве. Пријавите се за учешће у догађајима које организујемо или закажите састанак на којем бисмо заједно погледали ваш пројекат.

Имајте у виду неколико кључних савета за конкурисање на овај позив:

  • Фокусирајте се на креативни и комерцијални потенцијал – пројекти морају имати јасно дефинисану креативну вредност, али и стратегију за комерцијалну експлоатацију у Европи и шире. Од самог почетка развоја, осмислите маркетиншки и дистрибуциони план који ће помоћи вашем пројекту да допре до што шире публике. За серијске формате, пријава се подноси као серија са заједничком стратегијом дистрибуције и маркетинга (појединачне епизоде се не могу пријављивати одвојено).
  • Развијајте иновативне и разнолике пројекте – конкурс охрабрује продукцијске куће да истраже нове технологије и приступе у развоју, као и да понуде разнолике и инклузивне садржаје који се баве актуелним темама. Ово може укључивати рад са млађим талентима или развој специфичних жанрова попут анимације и креативних документарних филмова. Наративне видео-игре су у фокусу МЕДИА мере развоја уопштено, али нису прихватљиве као дела у овом слејту; интерактивни/имерзивни наративни пројекти (нпр. VR) јесу прихватљиви.
  • Планирајте унапред за суфинансирање – иако конкурс нуди значајну финансијску подршку, важно је да апликанти покажу способност да привуку приватна улагања или обезбеде сопствено финансирање. Важно је направити реалан буџет и стратегију која не зависи искључиво од ЕУ гранта. Компаније треба да консолидују капацитет за улагање у развој и да шире активности/иновативност ка новим тржиштима.
  • Усмерите се на међународну сарадњу – сарадња са партнерима из различитих земаља Европе и развијање ко-продукција може повећати шансе за успех пројекта. То је такође важан аспект конкурса који наглашава европску и међународну димензију аудиовизуелних пројеката. Заједнички развој и копродукција са партнерима из земаља учесница потпрограма МЕДИА се посебно подстичу.
Подели: