К О Н К
К О Н К У Р С И
У Р С И
активан
Рок:   20.01.2026.

КОНКУРС МАРКЕТИ И УМРЕЖАВАЊЕ 2026

Шта се подржава конкурсом?

Циљ позива је да унапреди промоцију европских аудиовизуелних дела на светском тржишту и подстакне сарадњу свих делова аудиовизуелног ланца вредности – од стварања до дистрибуције – доприносећи копродукцији, циркулацији и препознатљивости европске креативности.

Подршка је усмерена на:

  • умрежавање аудиовизуелних професионалаца, укључујући ауторе, како би се развијали таленти, вештине и компетенције;

  • копродукцију и сарадњу између земаља са различитим аудиовизуелним капацитетима;

  • учешће европских оператера на индустријским догађајима и маркетима у Европи и шире.

Резултати пројекта би требало да:

  • побољшају иновативни аспект постојећих европских маркета и повећају њихов системски утицај;

  • подстакну стварање и развој мрежа маркета;

  • подстакну развој мрежа међу европским професионалцима са циљем копродукције и заједничког креирања серијала;

  • промовишу одрживост и процес „озелењавања“ маркета (за физичке догађаје потребно је покренути поступак сертификације одрживости током пројекта);

  • побољшају конкурентност, циркулацију и промоцију европских аудиовизуелних дела на међународним маркетима;

  • унапреде разноликост и инклузију у маркетима и мрежама;

  • осигурају да европска аудиовизуелна индустрија у потпуности користи предности технолошких и пословних иновација (укључујући VR, XR, видео-игре, вештачку интелигенцију, крос-медија садржаје).

Какве активности подржава конкурс?

Развој аудиовизуелних маркета:

  • индустријски догађаји (физички, дигитални или хибридни), усмерени на пословну размену међу европским аудиовизуелним професионалцима, олакшавање копродукције и продаје, са доказаним структурним ефектом на европски аудиовизуелни екосистем и са јасним утицајем на промоцију и продају европских дела на глобалним тржиштима;

  • мреже маркета, организоване тематски или географски, са циљем повећања утицаја (нпр. више маркета једног региона; маркети усмерени на одређене жанрове или форме – садржај за децу, документарне филмове, анимацију, видео-игре, AR, VR).

Умрежавање у оквиру целог ланца вредности:

  • активности које обухватају више постојећих маркета у земљама потпрограма МЕДИА и ван њих, укључујући пословно-пословне промотивне активности, размену добрих пракси, подршку иновативним технологијама и пословним моделима;

  • активности усмерене на заједничко креирање серијала, са циљем стварања тржишно конкурентних европских серија;

  • у оквиру ових активности дозвољено је финансирање трећих страна (под условима ЕУ: транспарентност, јавни позиви, европска димензија, објављивање резултата).

Нису прихватљиве активности које се односе на: live-broadcasting, музичке спотове, ненаративна уметничка дела (нпр. видео-арт, експериментални видео), комерцијални и промотивни садржај (нпр. рекламе), reality TV и talk show формате.

Шта су основни услови?

Пријаве могу поднети појединачни апликанти или конзорцијуми од најмање два правна лица (која нису повезана власнички или управљачки).

Прихватљиви су само пројекти чији садржај у потпуности или делимично одговара теми конкурса.

Пројекти морају да поштују политике и приоритете ЕУ, као и вредности Уније (нпр. разноликост, укљученост, равноправност, одрживост).

Максимално трајање пројеката је 24 месеца. Продужетак је могућ уз образложење и амандман.

Део Б пријаве (технички опис, Part B) ограничен је на 50 страна.

Детаљне услове конкурса можете пронађи у званичном распису конкурса.

Ко може да се пријави?

Искључиво правна лица (јавна или приватна), регистрована у некој од земаља програма Креативна Европа (MEDIA strand).

Могуће је учешће организација из трећих земаља које нису део програма, али у том случају сами сносе трошкове учешћа.

Међународне организације су прихватљиве.

Физичка лица нису прихватљива, осим самосталних предузетника без посебне правне личности.

Колико средстава је на располагању?

Укупан буџет конкурса је 16.500.000 евра (подложно променама приликом усвајања коначне верзије буџета ЕУ за 2026).

Нема лимита у погледу дефинисања износа гранта, док финансијска подршка Европске уније кроз овај конкурс може бити максимално 70% вредности пројекта.

Који је временски план конкурса?

Отварање позива: 30. септембар 2025.

Рок за подношење пријава: 20. јануар 2026. у 17 часова (CET, Брисел)

Евалуација: фебруар – мај 2026.

Објављивање резултата: јун 2026.

Потписивање уговора: октобар 2026.

Како вам можемо помоћи?

Тим МЕДИА Деска Србија пружа бесплатну подршку у припреми конкурсних пријава. Можете се пријавити за учешће на догађајима које организујемо или заказати састанак на којем бисмо заједно размотрили ваш пројекат.

 
Подели: