У С П
У С П Е Ш Н Е
П Р И Ч Е
10.
02. 2023.

Her Story Is Your Story, Too – universal values in European women's literature

Носилац пројекта: Издавачка кућа Штрик, Србија

Трајање пројекта: 1. јануар 2023. године – 31. децембар 2024. године

Износ додељених средстава: 55,572.00 €

Главни циљ пројекта “Her Story Is Your Story, Too – universal values of European women's literature” јесте да подигне свест о искуствима жена (њена прича) и историји жена (herstory) зато што то гарантује будућност женској књижевности и женама у књижевности. Из ових разлога, пројекат укључује превод, издаваштво, дистрибуцију и промоцију 6 награђиваних књига (из Албаније, Ирске, Норвешке, Чешке, Француске и Мађарске) које су све примери универзалних књижевних вредности и написале су их жене. Доминантна тема свих књига је однос између мајке и ћерке, а подтеме објашњавају главне проблеме савременог друштва: ЛГБТ заједнице, насиље у породици, одрастање у политички непријатељком друштву, ратови, генеза жена писаца. Још један важан циљ јесте укључивање младих, а пројекат ово постиже кроз теме којима се књиге баве (одрастање), нарочито осмишљене промоције које показују младим људима да књижевност није „нешто досадно“, и кроз регионалне радионице које имају за циљ да створе будуће експерте за књижевност који могу да препознају универзалне вредности у женској књижевности. Наша порука „њена прича је и твоја прича” превазилази још више граница зато што пројекат такође укључује регионалну сарадњу и промоцију која окупља партнере из седам земаља: Србије, Словеније, Хрватске, Босне и Херцеговине, Црне Горе и Северне Македоније, око заједничког циља – повећања видљивости женске књижевности и успостављања сензибилитета читалаца за препознавање и прихвање вредности ове књижевности, зато што се вредности жеснке књижевности морају укључити у корпус универзалних књижевних вредности. Предлог пројекта доприноси диверзитету књижевности у циљним земљама и транснационалној циркулацији, подстиче сарадњу између аутора, преводилаца и издавача, и осврће се на заједничке проблеме. Стратегија дистрибуције осигурава широк и лак приступ радовима за читалачку публику, а промотивна стратегија доприноси увећању и обнављању публике.

Подели: